Obdarovanje bližnjih ob rojstnih dnevih in podobnih priložnostih je opravilo, s katerim se srečujemo praktično vsi, a povsem druga naloga je izbrati darila za podjetja. Težko bi rekli, da je en izziv zahtevnejši od drugega, v obeh primerih naletimo na prednosti in slabosti, vedno pa se je treba potruditi in izbrati darilo, ki bo kar najbolje opravilo svojo simbolično nalogo, ne glede na to, ali gre za osebne ali poslovne odnose.
Nobenega dvoma ni, da je obdarovanje s poslovnimi darili praksa, ki koristi obema stranema, zato ni čudno, da se je zelo razvil tudi trg izdelkov, ki jih najpogosteje podarjamo kot poslovna darila. Izbira je tako dokaj pestra, velja pa še posebej poudariti, da tudi pri poslovnih darilih pozornost pri izbiri nikakor ni odveč. Morda je prava izbira v poslovnem svetu še bolj pomembna – osebni odnosi so precej bolj dinamični, medtem ko imamo pri poslovnem partnerju le malo možnosti za utrjevanje odnosa.
Kdaj podariti poslovna darila?
Priložnosti za obdarovanje nikoli ne manjka, a v poslovnem svetu je treba obdarovanje omejiti na čim manj priložnosti v letu. Tako se navadno obdarujemo ob posebnih dogodkih – ob ustanovitvi podjetja, ob sklenitvi poslovnega sodelovanja, ob realizaciji uspešnih projektov in podobno. Poleg tega pa seveda pridejo v poštev »običajni« prazniki, a pri tem ne smemo pretiravati. Priljubljena so predvsem novoletna darila za podjetja, medtem ko se drugi datumi le redko izkoristijo za obdarovanje.
Katera so najprimernejša novoletna darila za podjetja?
Novoletna darila za podjetja se pravzaprav ne razlikujejo bistveno od običajnih poslovnih daril, saj pridejo v poštev praktično vsi izdelki, ki bi jih sicer podarili poslovnemu partnerju. Med tistimi, ki smo jih vajeni iz osebnega obdarovanja, je v poslovnem svetu primerno darilo na primer steklenica vina, priljubljeni so tudi kakšni domači izdelki. A poslovna darila morajo biti vezana tudi na podjetje, ki obdaruje, kar pomeni, da so lahko zelo raznolika. Če na primer podjetje izdeluje domače dobrote iz medu, bo za poslovna darila zadoščala kar običajna proizvodnja. V primeru, da se podjetje ne ukvarja z izdelki ali storitvami, primernimi za darilo, pa se navadno darila opremi z majhno pozornostjo, ki »pooseblja« podjetje, na primer z dotiskom logotipa ali kakšnim dodanim gradivom. Tako so priljubljena novoletna darila za podjetja pisarniški pripomočki, pa tudi torbe, dežniki in drugi uporabni izdelki, ki se jih da enostavno opremiti s poljubnimi dodatki, na primer natisnjenim logotipom podjetja.
S takšno pozornostjo utrdimo poslovne odnose, hkrati pa poskrbimo za promocijo svojega podjetja – dežnik z našim logotipom bo ob deževnih dneh postal brezplačen oglas za izdelke ali storitve podjetja, katerega logotip nosi. A pri izbiri poslovnega novoletnega darila za podjetja vsekakor ne smemo biti sebični – veliko več koristi nam prinesejo kvalitetni poslovni odnosi, do katerih pripomore skrbno izbrano poslovno darilo. Splača se torej izbiri darila posebej posvetiti, kar sicer velja za vsako priložnost, ne le za poslovna darila.